خونین شهر

خونین شهر

خونین شهر

خونین شهر

خستگی‌ناپذیر بود

عنوان : خستگی‌ناپذیر بود
راوی :خانواده شهدا
منبع :سیره شهید دکتر بهشتی
شهید بهشتی‌ بسیار پرکار و خستگی‌ناپذیر بود. ایشان‌ در گذشته‌، قبل‌ از پیروزی‌انقلاب‌، اگر مقید بود مثلاً شبانه‌روز 7 ساعت‌ بخوابد بعدازظهرها حتماً بایداستراحت‌ می‌کرد که‌ آن‌ خواب‌ بعدازظهر هم‌ جزو 7 ساعت‌ خواب‌ شب‌ بود و شب‌را در یک‌ ساعت‌ معینی‌ باید می‌خوابید که‌ خیلی‌ نباید از آن‌ ساعت‌ می‌گذشت‌، اماهمة‌ این‌ حسابها در دوران‌ انقلاب‌ به‌ هم‌ ریخته‌ شد و دیگر طوری‌ نبود که‌ ایشان‌بتواند هم‌ روز بخوابد و هم‌ شب‌. لذا به‌ قدری‌ ایشان‌ کار می‌کرد که‌ من‌ تعجب‌می‌کردم‌. خود من‌ آن‌ روزها خیلی‌ کار می‌کردم‌ و به‌ علت‌ کثرت‌ کار بی‌حال‌ می‌شدم‌.می‌دیدم‌ آقای‌ بهشتی‌ همان‌ وقتی‌ که‌ من‌ خیلی‌ خسته‌ام‌ و نمی‌توانم‌ کار کنم‌ باز هم‌کار می‌کند، یا اینکه‌ مثلاً اگر بعدازظهر جلسه‌ قرار می‌دهد، بعد از اتمام‌ جلسه‌ درحزب‌ می‌آید و کارهای‌ حزب‌ را رسیدگی‌ می‌کند، در حالی‌ که‌ عصر همان‌ روز هم‌جلسة‌ شورای‌ انقلاب‌ دارد و در عین‌ حال‌ هیچ‌ وقت‌ ممکن‌ نبود جلسات‌ شورای‌انقلاب‌ را ایشان‌ تعطیل‌ کند و غالباً از اول‌ وقت‌ تا آخر بود، و در آخر هم‌ کارهای‌اضافی‌ مثل‌ ارباب‌ رجوع‌ کردستان‌ یا فلان‌ استان‌ را جواب‌ می‌داد.
سید محمد رضا بهشتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد