خونین شهر

خونین شهر

خونین شهر

خونین شهر

به‌ خاطر توهین‌ به‌ من‌ برخورد نکنید

عنوان : به‌ خاطر توهین‌ به‌ من‌ برخورد نکنید
راوی :خانواده شهدا
منبع :سیره شهید دکتر بهشتی
یک‌ روز برای‌ انجام‌ دادن‌ کاری‌ به‌ دادگستری‌ رفته‌ بودم‌ و در طبقه‌ سوم‌ آن‌ صدای‌داد و فریاد خانمی‌ بلند بود. نزدیکتر شدم‌ تا ببینم‌ چه‌ خبر است‌، دیدم‌ خانمی‌چادر به‌ کمر بسته‌ و هر چه‌ خیر و برکت‌ هست‌ نثار آبا و اجداد ما می‌کند. از مسئول‌شعبه‌ پرسیدم‌ چرا چنین‌ اعتراض‌ می‌کند. گفت‌ فرزند او در یک‌ نزاع‌ دسته‌جمعی‌ درزمان‌ طاغوت‌ شرکت‌ کرده‌ و مباشر قتل‌ شده‌ است‌ و اکنون‌ بعد از چند سال‌ بالاخره‌حکم‌ دادگاه‌ جنایی‌ مبنی‌ بر مقصر بودن‌ او صادر و محکوم‌ به‌ اعدام‌ شده‌ حالا اوآمده‌ است‌ و اعتراض‌ می‌کند آن‌ هم‌ نه‌ به‌ ما بلکه‌ به‌ زمین‌ و زمان‌ ناسزا می‌گوید که‌چرا می‌خواهند پسر او را که‌ قاتل‌ است‌ اعدام‌ کنند و حالا همه‌ را مقصر می‌داند جزخود قاتل‌ و چند ساعتی‌ است‌ که‌ داد و فریاد می‌کند و بخصوص‌ نسبت‌ به‌ آقای‌بهشتی‌ (رئیس‌ دیوانعالی‌ کشور) هر چه‌ می‌خواهد می‌گوید و ما هر چه‌ از پدرتان‌درخواست‌ کردیم‌ اجازه‌ داده‌ شود او را از محل‌ خارج‌ کنند پاسخ‌ می‌شنویم‌ اگر به‌خاطر توهین‌ به‌ من‌ است‌ این‌ کار صحیح‌ نیست‌ هر وقت‌ کارش‌ تمام‌ شد و مزاحم‌کار مردم‌ شد آن‌ وقت‌ با ملایمت‌ او را خارج‌ کنید.
سید محمدرضا بهشتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد